woensdag 23 mei 2012

Damn you cashewnuts!

De (voorlopig) laatste iui is een feit. Zaterdag had ik bn en fm en was er niets bijzonder te bespeuren. De dosis menopur werd verdubbeld en maandag mocht ik terug op controle. Er zat plots een ei, ik begrijp het niet helemaal maar je hoort mij niet klagen. De gyn gaf mij nog wat instructies mee en iui 4 zou vermoedelijk donderdag doorgaan. Om 17u zat ik mezelf helemaal op te boeien in de file en kreeg ik telefoon van de gyn dat ik nu een lh piek had en dus meteen moest langskomen voor de iui. Na heel wat geregel zijn we erin geslaagd de iui om 20:30 te laten doorgaan. Als ik niet zwanger zou zij na dze poging zouden we terug starten met de behandelingen eens ik 5 tot 10kg ben afgevallen.

Vorige weet had ik al heel hard mijn best gedaan om af te vallen. Ik had niet gesnoept, 3 keer gesport, met als resultaat 0.5kg gewichtsverlies. Hoewel ik toch licht teleurgesteld was met dat kleine gewichtsverlies na al die moeite was ik toch al bij al tevreden dat er iets af was. Deze week begon ik opnieuw met hetzlfde elan, ik kocht vers fruit en noten op de mart, en besloot deze week opnieuw te gaan voor dat resultaat. Ik ging deze ochtend op de weegschaal staan en ik was sinds zondag 3 kg bijgekomen! Ik dacht eerst dat mijn weegschaal kapot was, maar een aantal simpele test wezen uit dat ze perfect werkt. Ik besloot mijn eetdagboek na te gaan om uit te vissen wat ik deze week dan zo anders had gedaan en zag het meteen, ik had elke dag heel wat handjes cashwnoten gegeten. Wat blijkt nu, deze nootjes zijn wel gezond maar ook een echte caloriebom. Anyway, ik heb mijn les geleerd: go easy on the nuts!

Morgen vlieg ik er met volle moed terug in!

1 opmerking:

  1. Hoi D, frustrerend he, dat afvallen! De moed er in houden hoor! Je kunt het, echt waar!! Heel erg veel sterkte...en laten we heel hard hopen dat je van deze IUI poging "gewoon" zwanger bent.

    BeantwoordenVerwijderen