zaterdag 15 oktober 2011

Mevrouw B.

Het is gebeurd, wij zijn getrouwd! Het was een prachtige dag met een stralende zon. We hebben er beide enorm van genoten. Ook onze huwelijksreis was geweldig. De batterijen zijn opgeladen en we kunnen er weer tegenaan.

Het is windstil gebleven na die ene menstruatie. Op 13 oktober hadden we een afspraak bij de gyn. Hier kreeg ik enorm onder mijn voeten omdat ik niet ben afgevallen. Ze heeft gelijk natuurlijk maar het was niet leuk om te horen. Ze zei dat ik geen eisprong heb gehad in juli maar enkel een bloeding. Mijn bloedwaarden zijn nog altijd heel slecht, zelfs na de operatie en dat is voor een groot stuk te wijten aan mijn overgewicht. Ze deed een inwendige echo en zag dat er echt niks bewoog. Ze heeft mij op het hart gedrukt dat ik echt moet afvallen, anders wordt het niks. Ze heeft mij wel clomid voorgeschreven, 2 pilletjes per dag. Ze liet heel hard uitschijnen dat het niks zou uitmaken maar dat ze niet meteen met menopur mag starten, je moet eerst clomid proberen. Dus nu probeer ik gezond te eten en in de week regelmatig te gaan sporten. Ze heeft me eerst terug op de pil gezet en daarna mag ik beginnen met de clomid. 7 november moet ik terug. Ik hoop nergens op, ze heeft mij duidelijk het gevoel gegeven dat dit vooral een verplicht nummer is.

Nu ligt de focus op afvallen!

Groetjes,
D.

2 opmerkingen:

  1. Amai, D, ik verschiet toch wel van je gyn! OK, het is idd wel een belangrijke link met PCO, dus snap ik het ook wel. Maar ik vraag me af of je je niet beter even kan laten volgen door een dietiste. Ik vind het vervelend voor je dat je zo aan je lot wordt overgelaten om te vermageren. Moest ik al zoveel geprobeerd hebben om af te vallen en dan zet ze me zo onder druk, zonder begeleiding, hmmm, weet niet hoor. Succes alvast ! Want alles is mogelijk ! Ga ervoor !

    Ik wil je je moed niet afnemen want nu moet je ervoor gaan, maar PCO heeft een link met afwjikende insuline huishouding, waardoor afvallen vermoeilijkt wordt. Zorg er dus voor dat je schulgevoel niet ondraagllijk wordt. Ga ervoor !

    En proficiat Mevrouw B. !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerst en vooral een dikke proficiat voor jullie!!!

    En ik verschiet ook een beetje dat je gyne je zo aan je lot overlaat. Het is misschien wel belangrijk om wat kilo's kwijt te geraken, maar wat hulp zou toch fijn zijn?
    Misschien zoals Tober zegt inderdaad hulp inschakelen van een dietiste? Ik heb ook al vernomen dat afvallen met PCO moeilijker is...
    Nu ja, doe wat jij het beste vindt!!
    Héél véél succes!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen