donderdag 7 juli 2011

Ovariële drilling

Gisteren ovariële drilling gehad. Ik moet eerlijk toegeven dat ik al weken op voorhand zenuwachtig was voor de ingreep. Ik wist niet goed wat me te wachten stond en dacht, zoals altijd, het ergste.

Toen ik te horen kreeg dat ik een ovariële drilling zou moeten ondergaan heb ik het internet afgeschuimd naar informatie over de ingreep. Ik heb niet echt veel gevonden, vandaar dat ik het verloop wel even wil neerschrijven voor diegenen die het misschien in de toekomst ook moeten laten doen.

Voor de ingreep kreeg ik thuis heel wat toestemmingspapieren en informatie toegestuurd. Hierop stond dat ik vanaf 8u nuchter moest zijn en zelfs geen water mocht drinken. Om 11u30 werd ik verwacht in het ziekenhuis. Ik werd er vriendelijk onthaalt en naar mijn kamer begeleid. Daar mocht ik de schort aandoen en wachten tot ze mij kwamen halen. Best wel spannend zo wachten, gelukkig is mijn vriend de heletijd bij mij gebleven om mij wat af te leiden. Rond 13u30 was het eindelijk zover, ze kwamen mij halen. Ik moest in bed gaan liggen en zo werd ik naar het operatiekwartier gereden. De chirurg kwam mij even groeten en mij wat meer info geven over de operatie. Daarna werd ik naar de operatiekamer gebracht. Hier stond een gynaecologische stoel klaar waar ik moest gaan inzitten, met mijn benen in de beugels. Ik werd aan een infuus gelegd (via een venijnige prik in mijn hand), kreeg een bloeddruk meter aan mijn andere arm en mijn arm (met infuus) en benen werden vastgemaakt. Ondertussen bibberde ik al van de schrik. Toen kwam de anesthesist om mij te doen inslapen. Ik kreeg een vloeistof in mijn infuus dat een branderig gevoel gaf in mijn arm en voor ik het goed en wel besefte lag ik in slaap. Rond 16u15 werd ik wakker op recovery. Ik voelde mij goed, had geen kwaaltjes alleen wat last van keelpijn door die buis die ze in je keel steken.

Ik werd naar mijn kamer gereden waar mijn lieve vriend mij opwachtte. Ik moest tot 18u30 in het ziekenhuis blijven. De dokter kwam me nog even vertellen dat alles goed verlopen was en dat ik vrij snel naar huis zou mogen gaan. Ik heb geen enkel uitwendig litteken overgehouden aan deze ingreep, alles is vaginaal gebeurd.

Nu heb ik nog last van mijn keel door die buis en heb ik wat 'mensutratiepijn'. Tijdens de ingreep spuiten ze vocht in de baarmoederholte om zo 'onder water' te kunnen kijken. Je voelt dan ook nog een paar dagen een vorm van druk in je onderbuik. Al bij al valt de pijn heel goed mee.

Volgende week donderdag naar de gyn voor controle. Ik hoop dat alles goed is. Dan zal ik nog even moeten recuperen en daarna starten we waarschijnlijk met de eerste clomid kuur... donderdag meer nieuws!

Groetjes,
D.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten